Wymiana rozrządu w http://effectserwis.pl/

Pasek rozrządu w silniku samochodowym wymaga wymiany w zalecanych odstępach czasu, także między przeglądami. Element ten wykonany jest z wysokiej jakości gumy i posiada osłonę ochronną. Jest jednak podatny na uszkodzenia, dlatego warto w odpowiednim momencie odwiedzić dobry serwis.

Uszkodzenia rozrządu

Łańcuch rozrządu nie jest odporny na awarie mechaniczne. Problemy z rozrządem nie są rzadkością, szczególnie w pojazdach o dużym przebiegu. Podobnie jak w przypadku innych ruchomych elementów mechanicznych silnika, łańcuch rozrządu ulega zużyciu

Łańcuch rozrządu jest smarowany olejem silnikowym. Brak wymiany oleju, niski jego poziom lub kiepska jakość mogą spowodować szybsze zużycie łańcucha rozrządu. Wówczas warto odwiedzić http://effectserwis.pl/, czyli profesjonalny serwis samochodowy.

Oznaki zużycia

Łańcuch rozrządu jest utrzymywany pod odpowiednim napięciem przez napinacz łańcucha. Element ten może być obsługiwany przez mechanizm sprężynowy lub ciśnienie oleju. Prowadnice łańcuchów i tłumiki są używane do utrzymania wibracji łańcucha rozrządu. Wszystkie te elementy również się zużywają.

Często, gdy łańcuch rozrządu jest zużyty, silnik może działać nieefektywnie, np. mieć niski pobór mocy lub problemy z uruchomieniem. Dzieje się tak dlatego, że gdy łańcuch zużywa się, ulega rozciągnięciu. Zapłon i rozrząd zaworowy działają wówczas w sposób opóźniony.

Wymiana rozrządu

Zużyty łańcuch rozrządu, prowadnice lub napinacz łańcucha mogą również wywołać różne odgłosy pochodzące z obszaru osłony łańcucha rozrządu silnika. Mogą przypominać grzechotanie, brzęczenie lub szum.

Jeśli łańcuch rozrządu jest zużyty, zazwyczaj zastępuje się go w zestawie z nowym napinaczem, prowadnicami i innymi częściami mechanizmu napędu łańcucha. Wiele samochodów ma dwa lub nawet trzy łańcuchy w swoich silnikach. Wówczas serwis http://effectserwis.pl/ może zalecić wymianę wszystkich łańcuchów na raz. Ceny wymiany łańcucha rozrządu mogą się różnić w zależności od modelu pojazdu.

Wymiana łańcucha

W silnikach z popychaczem starszej generacji, wymiana łańcucha rozrządu jest dość łatwym zadaniem. Nowoczesny samochód, z napędem na przednie koła oraz poprzecznie zamontowanym silnikiem, sprawia pod tym względem więcej problemów. Przestrzeń w komorze silnika może być wówczas bardzo ciasna.

Aby uniknąć problemów z łańcuchem rozrządu, należy prawidłowo utrzymywać silnik i wymieniać olej silnikowy w zalecanych odstępach czasu. Pomocne będą również oleje silnikowe najwyższej jakości i filtry oleju. Utrzymanie właściwego poziomu oleju sprawi, że łańcuch rozrządu będzie zawsze nasmarowany.