Kosmetyka felg

Wiele komponentów naszego samochodu wymaga okresowej wymiany bądź konserwacji. Przykładowo, wymiana rozrządu zalecana jest co około 100000km zaś nowy akumulator – co 4-5 lat. Nie inaczej jest z felgami, które w trakcie jazdy narażone są na wiele szkodliwych czynników. Jeżeli chcemy przedłużyć ich żywotność – powinniśmy zatroszczyć się także o nie.

Renowacja felg

Na samym wstępnie zaznaczmy, że specjaliści zalecają tylko i wyłącznie zmiany optyczne, czyli takie, które w żaden sposób nie ingerują w strukturę samej felgi. Co prawda niektórzy proponują wykorzystanie szpachli w celu wyrównania powierzchni, może to jednak okazać się dość ryzykowne. Wystarczy nadmienić, że za wadę zagrażającą bezpieczeństwu na drodze, uchodzi już taka, której głębokość to 1mm.

Bez przykrych konsekwencji dopuszczalne jest jednak polerowanie, szlifowania czy lakierowanie felg. To ostatnie, przy odrobinie wprawy, możemy z powodzeniem wykonać we własnym zakresie, nie jest do tego potrzebny np. kompresor czy inny sprzęt, będący domeną warsztatów specjalistycznych, oferujących tego tupu usługi.

Lakier do felg

Dobór odpowiedniego lakieru jest bardzo ważny, każdy z dostępnych na rynku produktów ma nieco inne właściwości i różni się pewnymi parametrami, takimi jak czas schnięcia, wydajność, odporność na warunki atmosferyczne czy wytrzymałość temperaturowa. Pod tym kątem, warto zainwestować w taki, który oprócz poprawienia wyglądu felg, podniesie także ich właściwości eksploatacyjne.

Istotną kwestią jest także to, czy lakierować będziemy felgi stalowe czy aluminiowe. Te pierwsze mają tendencję do korodowania, dlatego też dobrze, żeby lakier do felg zapewniał także dodatkową ochronę w tym zakresie. Lakiery do felg aluminiowych powinny natomiast utwardzać powłokę felgi, jako że aluminium jest materiałem dość miękkim. W kwestii koloru panuje rzecz jasna dowolność a mnogość oferowanych rozwiązań pozwoli każdemu wybrać coś dla siebie.

Proces lakierowania

Jeżeli decydujemy się na dokonanie renowacji we własnym zakresie, bardzo istotne jest właściwe oczyszczenie i odtłuszczenie powierzchni, po uprzednim zdjęciu kół. Wszelakie zabrudzenia mogą sprawić, że lakier nie będzie trzymał się powierzchni.

Po zabezpieczeniu opon (np. taśmą malarską), podkład nakładamy w kilku warstwach, pamiętając, że każda kolejna warstwa może zostać naniesiona dopiero po całkowitym wyschnięciu poprzedniej. Następnie pozostaje nałożenie farby bazowej (także kilka warstw) i, na samym końcu, lakieru bezbarwnego.

Artykuł powstał w oparciu o amteriały znalezione na Lakiery24.com